Jak przepalić dpf

Pomiędzy kierowców panuje przekonanie, że filtr dpf montowany jest w samochodach, które zasilane są silnikiem diesla. Nie jest to prawdą. De facto, kiedyś filtr cząstek stałych obecny był w silniku dieslowskim, ale dziś montowany jest także w nowych silnikach benzynowych.

. To w nich aktualnie występują tego typu filtry i nazywane są GPF. Zasada działania jest analogiczna z tym, jak działa dieslowski filtr dpf. O tym, że filtr dpf jest zapchany może świadczyć kilka faktów. Trzeba do nich między innymi powiększenie obrotów silnika na początek, szarpanie kierownicy, kłopoty z rozruchem (auto nie odpala, rozrusznik długo kręci i nic się nie dzieje), zapach spalin, wyższe spalania (nawet do jednego litra na 100 km). Niektórzy kierowcy mówią również, że wyraźnie czuć smród spalin, niemniej jednak są i tacy, którzy uważają, że ten jest w każdej sytuacji wyczuwalny. Przepalania, czy też wypalanie dpf, czyli naprawa dpf łódź powinna być przeprowadzana w warsztacie. Niezbędny jest do tego bowiem specjalny sprzęt. Filtr cząstek stałych podłącza się do specjalnego urządzenia i testuje, czy jest drożny. Następnie myje się go kilka razy specjalnym płynem, a potem bardzo szybko suszy w bardzo wysokiej temperaturze. Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu całego filtra dpf, po raz drugi powinno się sprawdzić jego wymianę. Warsztaty, w których wykonywana jest naprawa układów wydechowych łódź, robią również serwis filtra dpf. Rzadko niezbędna jest wymiana takiego filtra na nowy. Najczęściej wystarczy go wyczyścić i przez kolejne 200 tysięcy kilometrów jest spokój.
Polecam: naprawa dpf łódź.